Sebastiaan is een open boek met een onverzadigbare nieuwsgierigheid en ambitie. Deze creatieve duizendpoot is niet alleen UX designer, maar ook al van jongs af aan muzikant, componist en producer. Zijn dierbaarste herinnering? Als 11-jarige op de vleugel een concert geven in het Concertgebouw Amsterdam. Met een achtergrond in muziek en een diepgewortelde interesse in technologie en ontwerp, vond Sebastiaan zijn ideale uitlaatklep in de opleiding Industrial Design aan de TUe. “Ik wilde iets doen dat zowel creatief als technisch uitdagend was,” legt hij uit.
nieuwsgierig en creatief
Als je ‘m vraagt wat zijn talent is dan blijkt Sebastiaan naast wereldberoemd pianist ook een sterrenchef en topatleet te zijn. Maar daar heb je als UX designer misschien niet zoveel aan. Zijn creativiteit en nieuwsgierige karakter dan weer wel. Met zijn creatieve vermogen kan hij visueel aantrekkelijke ontwerpen maken en oplossingen bedenken die niet direct voor de hand liggen. Hij is bovendien altijd nieuwsgierig naar waarom mensen doen wat ze doen. En dat helpt bij goede UX. “Ik ben altijd oprecht nieuwsgierig naar wat anderen drijft. Hierdoor kan ik me makkelijker verplaatsen in gebruikers en kan ik oplossingen bedenken die hen echt ten goede komen.”
sexy software die echte problemen oplossen
Volgens Sebastiaan maakt Less or more bedrijfssoftware sexy én relevant. “Bedrijfssoftware is vaak niet zo spannend, maar waarom zouden we voor apps zoals NS of Uber wel veel investeren in UX en voor bedrijfssoftware niet?” Voor hem gaat UX veel verder dan mooie designs en gebruiksvriendelijkheid—het draait om echt relevante oplossingen.
durf met gebruikers te praten
Een tip om je UX naar een hoger plan te tillen? Dit zegt hij:
Ook goede communicatie tussen ontwikkelaars, ontwerpers en business is cruciaal volgens Sebastiaan. "Als de communicatie ontbreekt, kan dit leiden tot technische oplossingen die niet aansluiten bij de zakelijke behoeften of gebruikerservaring."

Sebastiaan is onderdeel van Less or more. En wij maken werken in bedrijfssoftware makkelijker. Leuker. Fraaier. Gebruiksvriendelijker. Efficiënter. Waardevoller. Winstgevender. Het resultaat? Bedrijfssoftware die het leven van gebruikers makkelijker maakt en goed is voor jouw business. Want gebruikers die sneller kunnen werken, meer vertrouwen hebben en zich verbonden voelen met jouw product, maakt verkopen makkelijker, onboarden sneller en jouw marktpositie steviger.