zeg 'ns hoi tegen:
Koert Mulders

UX strateeg, designer en geduldige denker
ik wil meer over Koert weten
👇

Na zijn studie Industrial Design startte Koert bij het GGZE als projectmanager voor allerlei digitale innovaties bij zorgprojecten. Daar werd de connectie met Less or More gelegd en bleek het een match. Met zijn kennis over lean en scrum werken kon hij Less or More mee naar het volgende niveau brengen. “Ik ben eerst gestart met 2 dagen per week meekijken en helpen bij de transformatie naar meer lean en scrum werken. En inmiddels werk ik alweer een tijdje fulltime als UX strateeg op allerlei projecten.”

Door zijn kennis en ervaring en bedachtzame karakter zorgt Koert voor rust, overzicht en structuur in een project. “Ik breng vaak rust in projecten en dat geeft vertrouwen dat het goed komt. Ik ben analytisch en ga onderzoekend te werk, waardoor ik situaties vanuit verschillende perspectieven kan bekijken en vanuit daar de essentie naar voren kan halen. Als strateeg zet ik eerst een stap terug en bepaal op basis van de businessdoelstellingen waar de klant naartoe moet gaan met het product.”

Waarde voor technologie, business en gebruikers

De waarde van UX design legt Koert uit aan de hand van de onnodige kosten van slechte UX. “Een softwarepakket met slechte UX kan leiden tot fouten en inefficiëntie. Het kost gebruikers meer tijd en moeite en het resulteert vaak in workarounds, incomplete data en frustratie bij gebruikers en developers.” Daarom levert UX waarde voor de technologie, de business en de gebruikers.

Design Sprints: binnen een week concrete, gevalideerde resultaten

Een van de waardevolle tools die Koert en Less or more inzetten, is de Design Sprint. Dit proces stelt teams in staat om binnen een week problemen, technologische innovatie en uitdagingen te onderzoeken en valideren. Koert legt uit dat een Design Sprint veel voordelen heeft, waaronder het creëren van momentum, het verkennen van richtingen zonder dat het veel tijd en geld kost, en het zorgt voor draagvlak bij relevante belanghebbenden.

Koert

mei 2024

Het leuke is dat je van iets heel abstracts binnen een week naar iets heel concreets gaat en dit ook direct test bij een aantal gebruikers 🔎 Klanten vinden het prettig dat ze na een week al een concrete uitkomst hebben 😉

Van meerdere schermen en pop ups naar 1 scherm

Op dit moment is Koert bij een project betrokken bij een klant die wereldwijd olieterminals beheert. Voor de administratie van de terminals ontwikkelen ze een softwaresysteem dat onder andere precies moet kunnen vastleggen hoeveel olie waar binnenkomt en via welke pijpleiding waar naartoe gaat. “De uitdaging is dat alle terminals op een andere manier werken.” Ter illustratie van het werk dat hij voor deze klant doet geeft hij een sprekend voorbeeld: “In het vorige systeem moest je meerdere schermen en pop-ups gebruiken om vast te leggen hoeveel olie er tussen boten werd overgepompt. Dat zorgde voor frustratie bij gebruikers. Wij hebben dit allemaal naar één scherm teruggebracht. Dit maakt het werken veel overzichtelijker, sneller en gemakkelijker.”

Tot slot, deelt Koert graag een waardevolle tip en anekdote om UX design onderdeel van je software te maken.

Koert

mei 2024

Heel simpel, spreek eens met een gebruiker. Ik heb een keer tijdens het kennismakingsgesprek bij een klant aan tafel een aantal van hun gebruikers gebeld 📞 De hele directie zat erbij. Uit die paar spontane telefoontjes haalden ze meteen inzichten die hun eigen aannames ter discussie stelden 🤷

Koert is onderdeel van Less or more. En wij maken werken in bedrijfssoftware makkelijker. Leuker. Fraaier. Gebruiksvriendelijker. Efficiënter. Waardevoller. Winstgevender. Het resultaat? Bedrijfssoftware die het leven van gebruikers makkelijker maakt en goed is voor jouw business. Want gebruikers die sneller kunnen werken, meer vertrouwen hebben en zich verbonden voelen met jouw product, maakt verkopen makkelijker, onboarden sneller en jouw marktpositie steviger.

laat een bericht achter

Bedankt voor je bericht! 
We hebben het met succes ontvangen.
Oeps! Er ging iets mis, probeer het opnieuw.

of neem zelf contact op

of wil je ons bezoeken?